Torii Gates

Idag är en röd dag i Japan. Vi var alltså lediga från skolan, men vi som ville fick följa med på utflykt. Fushimi Inari är väldigt väldigt känt för alla sina Torii's (tempel-ingångar) och självklart Shinto Shrines med. För er som hört talas om det någon gång har säkert sett bilder från Fushima Inari. Det är så många Torii's att det nästan känns som att man går i en tunnel, väldigt vackert och väldigt japanskt. Vägen var mycket längre än jag trodde. Vi klättrade upp för branta trappor mitt i skogen och kikade på alla dessa Torii's och små tempel som fanns på vägen. Efter en väldigt svettig klättring var vi uppe på toppen (vägen går alltså upp för ett berg) där man kunde se nästan hela Kyoto. 

Jag, Erik och Anna tog fel väg ner från berget och gick vilse i skogen, vi tyckte vägen var så fin att vi inte märkte hur fel vi hade gått. Vilket slutade med att vi fick rusa upp för hela berget igen och ner på rätt sida för att hinna möta resten av skolan i tid. Kan säga att mina ben skakade lagom mycket efter det. Väl nere igen åkte vi vidare till ett Sake-bryggeri. För er som inte vet: Sake är en japansk alkoholhaltig dryck gjort på ris. Där fick vi en egen guide som berättade om processen samt smaka på olika sorter efteråt.

Min kropp är helt dööd efter klättringen idag.
Längesen jag hade sådan träningsverk, får se hur det går att cykla till skolan imorn, haha ;)

Bilder från idag:












Hela min kropp värker och skriker efter sömn nu, hörs senare :)
Puss & Kram.

Kommentarer
Tokyo - Love

Tittar in, hittade hit via blogglovin's asien-kategori. Oh, det är så fint vid Fushimi Inari! Jag och min sambo gick typ också vilse, trodde inte att det skulle vara så stor "led" med portar.. det hann typ bli mörkt innan vi hittat tillbaka.



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-11-28 @ 21:17:42
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

k