ひさしぶり-ね

ひさしぶり-ね! (Long time no see).
Det är längesen jag skrev här i bloggen sen sist. Anledningen är att vi har jättemycket plugg just nu och ett stort prov innan vårlovet som snart kommer. När vi inte pluggar är vi ute och gör något annat, så det blir inte mycket tid över till bloggen.
Allting är fortfarande bra här i Kyoto. Jag trivs fortfarande, även om lite hemlängtan smyger sig på då och då.

Förra helgen var vi ute och åt tabehoudai (all you can eat) på ett Ninja-Cafe som finns i Kyoto. Lokalen är jättemysigt inredd och all personal går klädda som ninjor och gör även små konster medans man äter. Kan starkt rekommendera det till de som turistar i Kyoto :)
Efteråt gjorde vi Purikura, vilket blev lika lyckat som vanligt. Bilder kommer någon anna dag! Och gick sen vidare till en bar där alla drinkar kostar 200Yen, alltså ca 20kr!
När vi kom ut möttes vi av det största snöfallet jag hittils sett i Japan. Vår lärare sa att det inte snöat så mycket på många år och det syntes på alla Japaner, många filmade, tog kort och började genast ha snöbollskrig på gatorna, haha. Snön låg dock inte kvar mer än över natten och de senaste dagarna har det varit vårväder i Kyoto.







Ska försöka skriva oftare från och med nu!

Kommentarer
mamma

Ja äntligen lite bilder, ha ha. Ni verkar som sagt ha det gött. Kramar till er båda från mig.

2012-02-22 @ 15:56:27
Malin (HereIamKyoto)

Jaadå vi har det bra, saknar er där hemma! puss <3

2012-02-23 @ 09:51:40
URL: http://hereiamkyoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

k