Universal Studios

Hej Hej! Hoppas ni alla hade en underbar julafton igår :)

Detta var första gången jag var utan min familj på jul. Och det känns ju självklart konstigt och lite ensamt. Eftersom många i klassen kände samma sak så bestämde vi oss för att gå på Universal Studios i Osaka. Julstämningen var verkligen på topp i Universal Studios! Hela den lilla "staden" som det ska föreställa var så himla vackert pyntad och det spelades julmusik överallt. De hade även en enorm julgran som tändes upp senare på kvällen, mys! :)

Vi åkte en massa attraktioner hela dagen. Min favorit var utan tvekan Spiderman - The Ride! Så himla välgjord & häftigt gjord på alla sätt. Man åker runt alltså i en vagn och har på sig 3D-glasögon samtidigt. Vi åkte den 3 gånger, haha!
På kvällen när Universal Studios stängt ville vi äta något i Osaka. Vi hamnade på en helmysig izakaya med jättebillig mat & dricka, allt kostade 280Yen (ca 25kr). Ska ta reda på vad den heter senare :) Kan rekommendera den till alla som någon gång ska åka till Osaka!
Ska inte skriva mycket mer nu. Här kommer en STOR fotobomb från igår:










Kommentarer
mamma

Det verkar jättenice:)

2011-12-26 @ 16:31:36
Malin (HereIamKyoto)

Haha det var asnajs mamma! :)

2011-12-26 @ 19:38:41
URL: http://hereiamkyoto.blogg.se/
Yvonne Thyberg

Jag håller med att det verkar jättenice.

2011-12-27 @ 11:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

k