The Heartbeat of a big town.

För några dagar sen åkte jag och Erik till Osaka som är Japans tredje största stad. Det tar ca 45min med tåg från Kyoto, så det är inte långt alls. Osaka är precis som man tänker att en storstad i Asien ska vara; neonskyltar överallt, små mat-stånd i varje hörn och så mycket folk att man knappt vet vart man ska ta vägen.

Det är verkligen en imponerande stad och gillar du att shoppa är det som himmelriket! Tanken var att jag bara skulle köpa ett par shorts men det slutade med att jag bar runt på så många påsar att jag kände mig som en rik kändis.


Lite bilder från Osaka:












Klockan är 17.00 här i Japan nu, vi har ganska nyligen vaknat eftersom vi var på karaoke till 7 på morgonen haha. Nu ska jag laga lite mat och kolla på film. Puss & kram sålänge! :)

Kommentarer
mamma

uj uj vilket liv ni lever. Lyx och flärd kallas det:)

2012-01-09 @ 19:15:29
Malin (HereIamKyoto)

Haha, ja men vi försöker att ta det lugnt också :P Idag börjar skolan igen så nu är det plugg som gäller! :)

2012-01-10 @ 02:01:44
URL: http://hereiamkyoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

k