Watashi wa nihon no gakuse desu.

Konbanwa.
Har slutat skolan för dagen. Tempot är extremt högt just nu i början och jag orkar inte göra mycket mer än att gå till skolan, plugga, äta & sova. Vi skriver redan våra läxor i Hiragana (japanskt skriftspråk) och det tär en del på ens lilla hjärna!

Erik & jag har i alla fall skaffat varsin cykel nu! Så vi cyklar till och från skolan. Trafiken här är galen dock och man får akta så man inte kör på någon, eller blir påkörd själv. Anyways, tänker ta kort på dom imorgon så ni får se våra fina begagnade cyklar haha. 

Många har frågat om lägenheten så jag tänker försöka göra en video eller ta massa bilder så ni får se hur vi bor. Vet inte exakt när, men förmodligen innan veckan är slut. Ni får jättegärna komma med förslag på vad jag ska blogga mer om! Knasiga japaner, skolan, vardagsliv, egobilder, kyoto, mat, tempel? You name it.

Hus på våran gata:


Nu ska jag plugga. Ja Mata! (vi ses)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

k