Eigakan e ikimashita.

Är färdig med helgens läxor och lyssnar på Bon Iver. Jag har förresten bestämt mig. Jag Kommer att göra någon slags Bon Iver tattoo inom en snar framtid i livet, ATTANS vad jag älskar Justin Vernon! Musikaliskt geni är vad han är, japp! Och nu när jag har fått det sagt kanske jag ska berätta lite om helgen?

Helgen har varit ganska lugn (ingen "all you can drink" karaoke eller izakaya denna gång). Igår var jag och Erik på bio och såg Contagion. Den var bra, men det var mest upplevelsen som var rolig. Bio i Japan är så mycket bekvämare och lyxigare än i Sverige. Man kunde köpa väldigt roliga snacks som korv, tacowraps, pommfritt och popcorn med karamellsmak.. vilket helt ärligt låter ganska äckligt! Vi köpte popcorn med vanlig smak haha. Man fick sedan sina snacks och drickor på en jättesmart bricka med olika behållare för allt. Men det bästa med bion var ändå fåtöljerna. Jättestora, bekväma och massor utrymme att sträcka ut benen!

Contagion


Resten utav helgen har vi mest gått runt i Kyoto och jag känner för varje dag att min kärlek för staden växer.
Jag hade tänkt ta bilder inne på bion men glömde kameran.. som vanligt. Men ska förbättra mig jag lovar! Nu ska jag laga lite mat och kolla på nån bra anime. Ja Mata!

Kommentarer
mamma

det är så roligt att följa din blogg. Har glömt att gå in på ett tag så det är kul att läsa vad du sysslar med. Kram

2011-11-16 @ 21:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

k